Michaela Epple

Jsem matkou a mám dva syny, Mathiase a Nikolase. Mathias sám prošel kurzem rozvoje vnímání, a to pod vedením jiných lektorek z olomouckého centra. O mých zkušenostech v opačné roli, tedy nikoli jako lektorky, ale jako matky syna, který kurzem prošel hovořím v sekci reference.

Když jsem vystudovala právnickou fakultu a začala pracovat v jedné renomované advokátní kanceláři, myslela jsem si, že život je převážně bílý nebo černý, že věci jsou dobré nebo špatné a na všechno jsem měla názor. Vyžadovalo se ode mne, a já sama to hlavně vyžadovala od sebe, abych vždy věděla, co se kolem děje, abych vše zjištěné vždy řádně zhodnotila a zanalyzovala. Abych nejlépe rozuměla všemu kolem, abych to popsala, prozkoumala, zhodnotila a závěrem se pak striktně řídila, aby můj život, byl „lepší“.

Moje duše se mnou však měla jiné plány a já jsem jí teď po 20 letech nesmírně vděčná, že mě „vytáhla“ z takového života a postavila mne před všechny mé, někdy nelehké a bolestné, životní zkoušky, a tím naprosto radikálně obrátila směr slibné právnické kariéry úplně jinam. Ocitla jsem se v situacích, kdy věcem nerozumím, ale přijímám je; kdy cítím pouze soulad či naopak nesoulad, kdy vnímám, zda se mnou věci rezonují či nikoliv. To mě časem dovedlo k činnostem, kdy se snažím lidem pomoci najít řešení v životně nelehkých obdobích, kdy jim pomáhám s komunikací, kdy jim pomáhám nastavovat pravidla, aby se dokázali třeba jako rodiče lépe dorozumět se svými dětmi či mezi sebou navzájem.

Tím to ale neskončilo a zkoumání vlastního vědomí, vlastní duševní „nesmrtelnosti“ a možnosti prožívání života v úplně jiné kvalitě a z úplně jiné perspektivy, než tomu bylo v jeho první polovině, mne vedlo dále. Na vlastní kůži jsem si mohla vyzkoušet, co kurzy rozvoje vnímání přinášejí dětem, které jsem kurzem prováděla, a co přinesly i mému prvorozenému synovi, který kurzem prošel s jiným lektorem. Přijde mi neuvěřitelné, jaký dopad může mít metoda extraokulárního vidění na děti, jak mohou děti rozvinout svou intuici a neřídit se jen „logickými“ radami svých rodičů. To, že mohu zprostředkovat rozpomenutí se a rozvinutí schopností, které mají malé děti již od narození, které ovšem s věkem a naší klasickou výchovou ztrácejí, mi přijde jako neuvěřitelný dar, který můžeme našim dětem dát. Někdy přemýšlím o tom, že kdybych já měla tuto možnost jako dítě, nemusel by být můj následný přerod v dospělosti ke znovuobjevení citů a cítění vůbec tak náročný.

Drahomíra Buksová

Původně jsem studovala daně a účetnictví a získala znalosti napříč spektrem daňového systému, které jsem v praxi uplatňovala zhruba 10 let. Život tomu chtěl, že jsem ze světa čísel, směrnic a paragrafů vystoupila a díky svému mateřství se rozhodla více přiblížit dětskému světu a spolupráci s dětmi a jejich rodiči

Když se zpětně ohlédnu, vlastně mi ten rozmanitý dětský svět byl blízký vždycky. Svět, ve kterém je místo pro všechny nápady.

Děti mají přirozený, prostý a obyčejný způsob života, který z nich vytváří divotvůrce. Vyzývají nás, abychom se zapojili do jejich her. Lákají nás do svého světa, abychom ho uměli vidět jejich očima – světa, který je plný nespoutanosti, zvídavosti a kde radost přináší i maličkosti.

To, a zejména zkušenost s kurzem EOV, kterým jsme prošly s dcerou, mne přivedla k práci lektorky těchto kurzů.

Ve své práci vycházím z různorodosti každého klienta, svých vlastních zkušeností a metody EOV. Věřím, že vztah, který rodič s dítětem společně tvoří, je jedinečný a může být navzájem obohacující. Jako lektor se snažím k oběma stranám přistupovat individuálně a zároveň nacházet společnou cestu a přístup, který vede k vzájemnému porozumění, spolupráci a chuti jeden druhého poznávat. 

Spolupráce rodiče, dítěte a lektora se tak stává společným projektem, na kterém pracujeme, který můžeme vidět v různých proměnách v čase a na který lze nahlížet z různých úhlů pohledů. To všechno dohromady může fungovat jen díky (partnerskému) přístupu, kdy rodič i dítě společně postupují po každé lekci, učí se vzájemně rozumět jeden druhému, ale také sobě navzájem. Vždy je to nové a vždy je to zajímavé.